Placuszki z mąki orkiszowej są świetnym pomysłem na słodkie śniadanie, podwieczorek czy weekendowy deser. Jest to zdrowe i niskokaloryczne danie. Nie zawierają zbędnego cukru ani nie są smażone na tłuszczu. Dzięki temu jedna porcja ma tylko 324 kcal! Dodając do tego owoce np. banana lub pomarańczę, zaspokoimy swój głód na kolejne 3-4 godziny 🙂

 

 Składniki na 2 porcje:

  • mąka orkiszowa 50 g
  • mąka pszenna 50 g
  • jaja 2 szt.
  • skyr lub jogurt typu greckiego 150 g
  • jogurt naturalny 100 g

Sposób przygotowania:

  • Mąkę przesiej przez sito.
  • Mąkę, jajka i jogurt wymieszaj razem na gładką masę.
  • Rozgrzej patelnię teflonową.
  • Smaż placuszki bez użycia tłuszczu po około 1 minucie na każdą stronę.
    *w tym przepisie możesz użyć dowolnych mąk, pamiętaj tylko o zachowaniu jej proporcji

 

Wartość kaloryczna i makroskładniki w 1 porcji:
Energia: 324 kcal
Białko: 23,9 g
Tłuszcz: 7,7 g
Węglowodany: 38,7 g

 

Smacznego!