Uwielbiamy kasze pod każdą postacią, dlatego tak często próbujemy ich różnych połączeń. Prawie każdą kaszę można przygotować na milion sposób. Wystarczy, że za każdym razem dodacie inne warzywa czy przyprawy.

W tym daniu została wykorzystana kasza gryczana, która jest ceniona za wysoką zawartość błonnika, witaminę E, witaminy z grupy B, a także magnez, cynk, potas czy fosfor.

Dodatkowym jej atutem jest to, że należy do kasz bezglutenowych. Idealnie nadaje się do dań w diecie osób chorujących np. na celiakię. 

 Składniki na obiad dla 1 osoby:

  • pierś z kurczaka 100 g
  • kasza gryczana 50 g (pół woreczka)
  • cukinia 150 g (0,5 szt.)
  • papryka czerwona 70 g
  • papryka żółta 70 g
  • cebula 50 g
  • koncentrat pomidorowy 50 g (2 łyżki)
  • olej rzepakowy 10 g (1 łyżka)
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, papryka słodka mielona i tymianek

Sposób przygotowania:

  • Cebulę, paprykę, cukinię i mięso pokrój w drobną kostkę. Następnie podsmaż na patelni z użyciem oleju.
  • Kaszę opłucz pod bieżącą wodą. 
  • Do zawartości patelni dodaj kaszę, podsmaż ją przez chwilę, cały czas mieszając.
  • Zalej wszystko gorącą wodą, tak aby przykryć powierzchnię składników. 
  • Gotuj pod przykryciem przez 15-20 min. Pod koniec gotowania dodaj koncentrat pomidorowy oraz przyprawy.

Wartość kaloryczna i makroskładniki w 1 porcji:
Energia: 481 kcal
Białko: 34 g
Tłuszcz: 14,4 g
Węglowodany: 50,2 g

Smacznego!