Marchewkowa petarda – czyli fit ciasto z marchewki

Czy można jeść ciasta będąc na diecie? Takie pytanie często słyszymy od naszych Pacjentów. Wielu z Was, kiedy rozpoczynamy współpracę, jest przekonana, że na diecie nie można jeść słodyczy, ani napić się lampki wina. Wśród społeczeństwa słowo „dieta” bardzo kojarzy się z jedzeniem tylko i wyłącznie sałaty, ogromnym głodem oraz ostrymi restrykcjami. Pamiętajcie, że dieta, która będzie ograniczała wszystkie Wasze ulubione produkty i nie pozwalała na zjedzenie co jakiś czas czegoś „niezdrowego”, po prostu nie sprawdzi. Dieta redukcyjna ma nie tylko pomóc Wam zrzucić zbędne kilogramy, ale przede wszystkim nauczyć zdrowego sposobu jedzenia. Myślicie, że my dietetycy w ogóle nie jemy słodyczy, piwa nie tykamy, a w restauracji zawsze zamawiamy sałatkę? Otóż nie. Wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba pamiętać o umiarze.
Dlatego przychodzimy do Was z kolejnym przepisem, który może zostać  wprowadzony do Waszej codziennej diety jako coś słodkiego do kawy, a dzięki temu zjecie mniej cukru i tłuszczu niż w gotowych słodyczach, a także dostarczycie trochę beta-karotenu  🙂

 

 Składniki:

  • marchew 300 g (2 szklanki startej marchewki)
  • jaja 2 szt.
  • mąka orkiszowa 120 g (1 szklanka mąki – możesz ją zamienić na dowolną mąkę np. pszenną)
  • olej rzepakowy 150 g
  • cukier 100 g (1 szklanka) – możesz użyć innego słodzidła, np. ksylitolu
  • cynamon 2 łyżeczki
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • orzechy włoskie 50 g
  • słonecznik, nasiona 30 g

Domyślamy się, że w tym miejscu część osób, po przeczytaniu listy składników, gdzie jest olej i cukier, powie, że to wcale nie jest takie fit ciasto. Nie wariujmy. Zjadając jeden kawałek takiego ciasta, to i tak lepszy wybór niż zakup batonika czy innych słodyczy.

Sposób przygotowania:

  • Marchewkę obierz i zetrzyj na najmniejszych oczkach.
  • Do miski wbij jajka, dodaj cukier oraz olej, następnie zmiksuj razem.
  • Do masy jajecznej dodaj mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i dokładnie wymieszaj.
  • Na końcu dodaj startą marchewkę, orzechy i słonecznik. Dokładnie wymieszaj.
  • Ciasto przelej do formy (wymiary 21×12) i piecz w 180 stopniach przez ok. 50 min (do suchego patyczka).
  • Gotowe ciasto podziel na 10 porcji.

 

Wartość kaloryczna i makroskładniki w 1 porcji:
Energia: 292,8 kcal
Białko: 5 g
Tłuszcz: 20,7 g
Węglowodany: 20,2 g

 

Smacznego!